"Kunst en Cultuur voor de School" is een uitgave van Stichting JAM.

Stichting JAM
Rob van Waaijen
Amsteldijk 126
1078 RS Amsterdam
tel: 020 6220183
info@stichtingjam.nl

Productie en redactie
Marian Dors, Mariska Jacobi en Paul Westgeest
Kunst en Cultuur voor de school
2010-2011

Amsterdam en omgeving is rijk aan kunst en cultuur. Voor kinderen een uitgelezen kans om daar vroeg mee in aanraking te komen. Terecht is het ook een belangrijk onderdeel geworden van het beleid van kunstinstellingen en de overheid. Het is het publiek van de toekomst.

Maar als u uw groep met kunst en cultuur kennis wilt laten maken is het aanbod wel erg groot. Hoe weet u nu welke musea, theaters, concertcentra, educatieve instellingen en cul- turele gezelschappen het aanbod hebben waar u naar zoekt?

Stichting JAM presenteert voor de zeventiende maal de brochure ‘Kunst en Cultuur voor de School’ met daarin een overzicht van cultuureducatieve activiteiten die speciaal gericht zijn op de groepen 1 tot en met 8 van het basisonderwijs en het speciaal onderwijs in Amsterdam en omgeving.

In deze jaarlijkse brochure vindt u lessen, cursussen, voorstellingen en projecten op het gebied van muziek, dans, theater, taal, film, circus, beeldende kunst en cultureel erfgoed. Soms op school, soms bij de instelling in huis.

U vindt in deze brochure achtereenvolgens:
- kunstinstellingen (zoals theaters)
- musea
- productiebureau’s (en impresariaten) voor schoolvoorstellingen

U kunt rechtstreeks contact opnemen en afspraken maken met de instelling van uw keuze, overal staan de naam en contactgegevens vermeld. Sommige instellingen sturen u eerst meer gedetailleerde informatie.

Als u uw collega’s ook op dit kunst- en cultuuraanbod wilt wijzen: deze brochure is ook te vinden en gratis te downloaden op deze website. Hier kunt u ook direct doorlinken naar de websites van de aanbieders.

Wij wensen u een kunst- en cultuurrijk komend schooljaar!

Stichting JAM
Rob van Waaijen